måndag 17 mars 2014

Kökshyllan

En av mina favoriter här hemma är hyllan i köket. En gammal teak-hylla som jag hittade på Tradera, för att jag började få för många tekoppar (min lösning, min man trodde att lösningen var att inte köpa fler. Pf). Jag gillar den för att en kan ha vad som helst där, inga krav på funktion. Bara fina saker. Typ, tekoppar.
Och rätt mycket får det plats.


Min J-mugg, en present från en av mannens jobbresor. Arne Jacobsens typsnitt kan mycket väl vara det snyggaste evva.


Jag tycker också om att ha framme saker från när jag var liten, som den här plastkatten (samlade på katter. Bland annat).


Lite passande, ändå. Mellan en Variant tekopp och den stora Arabia-koppen som svärmor fick av sin syster när hon pluggade i Stockholm. Vet tyvärr inte vad den heter, men den passar perfekt till varm choklad.


Klart att kungafamiljen ska vara med! Ser fram emot ett tekalas med dessa regala tepåsar.


Katharine Hepburn chillaxar bakom Blå blom-koppen. Och ett litet lager surprisefikabesökschoklad (vilket innebär att ingen som bor här får äta upp dem. Tur att vi alltid har sådär ett halv kilo choklad i skafferiet).


Muminburk med Lapsang-te, Adam-koppen som jag köpte till mannen (på: Tradera!) som han dricker kaffe i. Groblad kaffekopp som hittades djupt inne i ett skafferi (har haft planer på att köpa en tekopp i samma serie. Men blå, tror jag. Med enfärgat fat).


Andra saker som får vara med: halsband.


Akrobatiska djur.


Och en matryoshka (som nog är en duktyngd egentligen) och fina örhänge.

Edit: och jag vet inte varför inlägget börjar med en massa tomma rader, eller varför bara den första bilden vill bli centrerad. Hrm. Jag och blogger, inte så bra pals idag tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar