onsdag 19 mars 2014

Mera kök!

Jag hade tänkt köra nån slags kronologisk ordning här på bloggen. Jag vet inte riktigt dock, men vi tar lite mer kök för säkerhets skull.

Vi har en t.ex. en kökslampa över köksbordet:
Det var min första present till mannen, en taklampa som han hade spanat in ett tag, när han fyllde 30. Den här är vit inuti, egentligen tror jag att han hellre hade velat ha en färg men vit var nog bäst ändå.

En kaffepanna från en loppis. Först gick jag förbi den (jag dricker ju inte ens kaffe), men sen fick jag skynda tillbaks för att jag inte kunde släppa den, innan den blev köpt av någon annan (spoiler: ingen annan hade köpt den).

Mer fönster: plåtburkar från Tiger. Jag gillar verkligen färg, hade aldrig kunnat kunnat bo i ett monokromt hem. Te-ankan är en present från mamma.

Det finns en loppispall också, med äkta 50-talsgalon på. Mycket praktiskt när en bara är drygt 3 äpplen hög.

Dörren fick komma upp från källaren igen när vi flyttade in. Tycker så mycket om dörrar med glas i (mina farföräldrar har ett helt fönster mellan kök och hall. Det hade varit nåt det).

Sist ut idag: tavlorna som skymtas bredvid dörren, målade av moster Gunborg (svärmors moster, alltså), samtidigt som huset byggdes. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar