måndag 17 mars 2014

Te? Kaffe?

Jag tycker inte bara om tekoppar -- jag tycker väldigt mycket om te också. En bra dag kan jag ta en kopp te en sisådär 8 gånger (en dålig kan det bli så lite som 4). Mannen envisas med att dricka kaffe (en gång om dagen), men jag har aldrig klarat av koffeinhalten i kaffe (tyvärr, för det smakar rätt gott). Här kommer lite bilder på vår kaffe/te-hörna. This is where the magic happens, så att säga:
Blendern är det senaste tillskotten, med planen att göra en massa smarriga smoothies och milkshakes (har än så länge en smoothie, och den var rätt äcklig. Inte blenderns fel, dock).

Det mesta av vårt te (och lite annat smått och gott). Vi har säkert 20 olika sorters te, men när det väl kommer till kritan (dvs nästan varje gång jag ska dricka te) väljer jag ett av mina fem favoriter (Victors special, Earl grey, grön Earl grey, English breakfast eller PG tips).

Det här är alltså inget te jag dricker jätteofta. Men ibland! Och fina är de. (I den gamla Fruitdrops-burken som skymtas till höger förvaras Victors).

Gräddsnipa och sockerskål (utan lock) från mitten av 20-talet som jag fick från mormor, som tillhörde hennes föräldrar. Och jag fick strikta direktiv att använda sockerskålen som behållare för använda tepåsar/klämmor (eftersom locket saknas!) och jag lyder såklart.

En annan favorit i skåpet. Två grön-turkosa pressglasskålar, som jag hittat på loppis vid olika tillfällen.


Sen kan en ju ha te på andra ställen också. Ovanpå kylskåpet t.ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar